About کتوژنیک رژیم

Wiki Article

اما از آنجا که اصول رژیم کتو بر مصرف چربی و کاهش مصرف کربوهیدرات ها متمرکز است همین موضوع می تواند تاثیر منفی بر روی سلامت کلی بدن بگذارد و این رژیم یک رژیم مناسب برای همه افراد نیست. رژیم غذایی کتوژنیک مناسب چه کسانی است؟

بیشتر بخوانید: با میوه‌های مجاز در رژیم کتوژنیک آشنا شوید

فقط مقدار کمی از برخی انواع توت‌ها و آووکادو از نمونه میوه‌های مجاز در رژیم کتوژنیک است.

مصرف سبزیجات و میوه‌های بیشتر می‌تواند نشانگرهای التهابی را در بدن کاهش دهد و کاهش التهاب، کلیدی برای کاهش خطر بیماری است.

در این رژیم کیتو ۳۰ درصد از کالری‌های دریافتی را کربوهیدرات تشکیل داده و در عین حال ۴۰ درصد چربی و ۳۰ درصد پروتئین دارد.

اهمیت بیشتر به بهداشت دهان و دندان (استفاده از دهان شویه علاوه بر مسواک و نخ دندان)

 برخی مواد غذایی منبع خوبی از این ریزمغذی‌ها هستند مانند اسفناج، کدو حلوایی، آواکادو، شکلات تلخ و…(دقت شود به اندازه‌ای که در رژیم غذایی شما ذکر شده است، باید از این مواد غذایی استفاده شود نه بیشتر).

برای بعد از رژیم، برخی از کربوهیدرات‌ها از جمله بسیاری از میوه‌ها، غلات کامل و برخی سبزیجات، باید دوباره به برنامه غذایی‌تان افزوده شوند.

البته به خاطر داشته باشید که تحقیقات هنوز در مورد بسیاری از فواید این رژیم غذایی، محدود است و نمی‌توان نظر قطعی در مورد آن داد.

در کتوژنیک نیز همانند هر رژیم لاغری دیگری، بازگشت به سبک غذا خوردن عادی می‌تواند دشوار باشد. پس از محدود کردن کربوهیدرات‌های خود برای مدت طولانی، به احتمال زیاد زمانی که به خودتان اجازه می‌دهید دوباره آن‌ها را مصرف کنید، ممکن است جگر مرغ در رژیم کتوژنیک در مصرف آن‌ها زیاده‌روی کنید.

یکی از عوامل اصلی افزایش تری گلیسیرید به خصوص در افراد کم تحرک، مصرف کربوهیدرات به ویژه کربوهیدرات های ساده و فروکتوز (قند میوه) است.

تحقیقات نشان می‌دهد کتو درواقع یک رویکرد برتر برای کاهش وزن است.

یبوست. برنامه لاغری کتوژنیک مقدار کمی از غذاهای فیبری مانند غلات و حبوبات را شامل می شود.

در صورتی که قصد لاغری سریع با رژیم کتو را دارید باید حتما قبل از شروع رژیم تحت نظر یک پزشک تغذیه آزمایش دهید؛ در صورت عدم ابتلا به بیماری های قلبی، چربی بالا و … می توانید در دوره زمانی کوتاه از آن استفاده کنید. این رژیم چگونه شما را لاغر می کند؟

Report this wiki page